مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 09:022022-05-26پزشكي

مهاجرت 6 هزار پزشک و پرستار از کشور


شش هزار پزشک و پرستار طی دو سال گذشته از کشور مهاجرت کرده اند.

- ، حسینعلی شهریاری صبح پنج شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروزه محرومیت بسیاری از مناطق حتی برخی از نقاط اطراف تهران را هم شامل می شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رییس مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: ولی در مناطق اطراف تهران فرد با اختصاص یک ربع یا نیم ساعت می تواند خود را به بهترین مراکز درمانی برساند ولی در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گاه فرد باید 300 کیلومتر طی کند تا به مرکز درمانی مجهز در مرکز استان برسد.

شهریاری گفت: در دو سال گذشته حدود شش هزار نفر از پزشکان و پرستاران از کشور خارج شدند و به آمریکا و اروپا رفتند و آنجا کار تخصصی و فوق تخصصی خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته چه در دولت و یا ما در مجلس مصوبات غیر کارشناسی داشته ایم، بیان کرد: قانون عدالت آموزشی یک قانون جامع و تأثیرگذار بر تأمین پزشک در نقاط محروم به ویژه در استان هایی چون سیستان و بلوچستان بود ولی همچنان مشکلاتی داریم.

پیشنهادی برای مسئولان رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بارها گفته ام اگر بیمه های تکمیلی کلان را برای مسئولان و نمایندگان برداریم تا مانند مردم شویم تا در چنین شرایطی مشکلات و سختی های مردم در بیمارستان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت 6 هزار پزشک و پرستار از کشور

مهاجرت 6 هزار پزشک و پرستار از کشور