مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 22:572022-05-25بين الملل

چک، بالگرد ساخت شوروی به اوکراین هدیه می دهد


جمهوری چک خودروهای نظامی را که در جنگ اوکراین آسیب دیده اند، تعمیر و بازسازی خواهد کرد و برخی ادوات نظامی دوره شوروی را به ارتش اوکراین می دهد.

- ، وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که دولت چک یک فروند بالگرد تهاجمی ساخت شوروی را به اوکراین اهدا کرده است.

گفته شده این بالگرد در هفته های آینده پس از تعمیرات موردنیاز خود در طیف وسیعی از مأموریت های زرهی مورد استفاده نیروهای اوکراینی قرار خواهد کرد.

پیشتر در اوایل همین هفته، لوید آستین ، وزیر دفاع ایالات متحده، از مقامات پراگ به خاطر ارائه هلی کوپترها به اوکراین تشکر کرده بود.

جمهوری چک پیش از این تانک ها و سلاح های ضد تانک را به اوکراین تحویل داده و همراه با اسلواکی خودروهای زرهی سبک اوکراینی را پس از تعمیرات در اختیار نیروهای نظامی قرار داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقامات چک گفت: به زودی تمام انواع خودروهای مورد استفاده توسط نیروهای زمینی [اوکراین] را بازسازی خواهیم کرد.

مسکو پیشتر ایالات متحده و متحدانش را متهم کرده بود که از طریق ارسال تسلیحات، آموزش و اطلاعات به نیروهای اوکراینی، جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است.

همزمان با هجوم تسلیحات خارجی به اوکراین، دیمیتری کولبا ، وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه پذیرفت که وضعیت در منطقه دون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چک، بالگرد ساخت شوروی به اوکراین هدیه می دهد

چک، بالگرد ساخت شوروی به اوکراین هدیه می دهد