مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 19:222022-05-25سياسي

نامه سلاجقه به رییسی درباره تلف شدن توله یوزها


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به رییس جمهوری درباره نخستین پروژه تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی، روند نگهداری از توله یوز و برنامه های این سازمان برای حفظ ژنوم این گونه ارزشمند توضیحاتی ارایه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از انتخاب، در نامه علی سلاجقه به رییسی با اشاره به نامه سرگشاده یک استاد دانشگاه درباره موضوع مرگ توله های یوزپلنگ آسیایی، آمده است: پروژه تکثیر یوزپلنگ آسیایی در اسارت، نخستین پروژه تکثیر این نژاد از یوزپلنگ در دنیا بوده که مراحل مختلف آن اعم از زنده گیری و انتقال مولدین، نگهداری، تغذیه و زادآوری گونه با توان تخصصی کارشناسان و متخصصان ایرانی و با موفقیت انجام شد.

محل اجرای این پروژه در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود، استان سمنان است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرده است: به طور کلی تولید مثل گربه سانان حساسی همچون یوزپلنگ با بقای همه توله ها همراه نیست و حتی در طبیعت گاهاً بیش از 50 درصد از توله ها حین زایمان و یا قبل از بلوغ از بین می روند.

در مورد پروژه یاد شده با توجه به اینکه یوز مادر در اسارت بلوغ یافته و ویژگی های یک یوز وحشی و طبیعی را نداشته است لذا فرایند زایمان بر اساس تشخیص دامپزشک متخصص با عمل جراحی سزارین انجام شد و به این ترتیب از همان ابتدا شانس و احتمال بقای توله ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه سلاجقه به رییسی درباره تلف شدن توله یوزها

نامه سلاجقه به رییسی درباره تلف شدن توله یوزها