مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 18:522022-05-25بين الملل

سوئد اتهام ترکیه درباره تأمین مالی سازمان های تروریستی را رد کرد


نخست وزیر سوئد اتهامات ترکیه درباره تأمین مالی و ارسال تسلیحات برای گروه های تروریستی را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد روز چهارشنبه اتهام ترکیه مبنی بر تأمین مالی سازمان های تروریستی را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، اندرسون در نشستی خبری در استکهلم گفت: ما برای سازمان های تروریستی پول و البته اسلحه نمی فرستیم .

اظهارات اندرسون در حالی مطرح می شود که هیأت هایی از سوئد و فنلاند به ترکیه رفته و در حال مذاکره درباره بر سر اختلافاتی هستند که به گفته اندرسون موجب سردرگمی طرف ها شده است.

اندرسون در این باره گفت: بدون شک ما وارد گفت وگو خواهیم شد و درباره لیست [درخواست های ترکیه] بحث خواهیم کرد و مسائلی که روشن نیستند را شفاف خواهیم کرد .

پیش از برگزاری این نشست، اندرسون به همراه سائولی نینیستو رییس جمهور فنلاند در کاخ سفید مهمان جو بایدن رییس جمهور آمریکا بود.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ترکیه در نیویورک با همتای آمریکایی خود درباره مخالفت آنکارا با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو گفت وگو داشته اند.

دولت ترکیه روز سه شنبه لیست رسمی شامل 5 درخواست از سوئد و فنلاند را منتشر کرد که در صورت محقق شدن این خواسته ها، از عضویت این دو کشور حوزه نوردیک در ناتو حمایت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد اتهام ترکیه درباره تأمین مالی سازمان های تروریستی را رد کرد

سوئد اتهام ترکیه درباره تأمین مالی سازمان های تروریستی را رد کرد