مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 18:322022-05-25بين الملل

پیام اعتراض آمیز دمشق به سازمان ملل علیه ترکیه


پس از اظهارات رییس جمهور ترکیه درباره ایجاد «منطقه ای امن» در مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه، دمشق در اعتراض به این اقدام پیامی برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه، عصر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که در ارتباط با اقدامات ترکیه در شمال سوریه پیامی برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت ارسال کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: گام رژیم ترکیه برای ساخت آنچه منطقه امن در خاک سوریه نامیده شده، یک اقدام متجاوزانه و فعالیتی استعمارگرایانه است که دولت رجب طیب اردوغان با آن سعی دارد منطقه ای قابل انفجار در داخل سوریه ایجاد کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف رژیم ترکیه تداوم حمایت ها، مسلح سازی و ایجاد سازمان های تروریستی مسلح به منظور بهره گیری از آن ها علیه ملت سوریه در راستای برنامه های افراطی این رژیم است.

این برنامه ها  خطری بزرگ و فزاینده علیه صلح و امنیت منطقه ای و جهانی به شمار می روند.

وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: تجاوز، اشغالگری و پاکسازی جمعیتی تنها توصیف قانونی و واقعی است که منطبق بر حضور غیرقانونی ترکیه در خاک سوریه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام اعتراض آمیز دمشق به سازمان ملل علیه ترکیه

پیام اعتراض آمیز دمشق به سازمان ملل علیه ترکیه