مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 17:122022-05-25بين الملل

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر ارمنستان


وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان از حرکت مثبت به سمت برقراری صلح در قفقاز جنوبی ابراز خرسندی کرد.

- به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با نخست وزیر ارمنستان تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این وبگاه، در گفتگوی تلفنی میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، درباره آخرین تحولات منطقه به طور جامع بحث و گفتگو شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: بلینکن با اشاره به اهمیت تداوم گفتمان و مذاکره بین ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان، از حرکت مثبت (دو کشور) به سمت صلح در قفقاز جنوبی ابراز خرسندی کرد.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن همچنین در این رایزنی تلفنی بر اهمیت روند عادی سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان به منظور دست یابی به صلح، ثبات و رفاه منطقه تاکید کرد.

توافق میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی به شکل گیری نزدیک تر شده است که الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان اعلام کرده است که کشورش با ارمنستان بر سر افتتاح کریدور زنگزور توافق کرده است که این مسئله شامل ساخت بزرگراه و خط آه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر ارمنستان

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر ارمنستان