مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 16:172022-05-25سياسي

32 هزار کودک استان سمنان مشمول طرح غرالگری بینایی هستند


سرپرست بهزیستی استان سمنان از آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال خبر داد و گفت: 32 هزار کودک استان مشمول این طرح هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود منطقی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح نامه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال با بیان اینکه طبق آمار ثبت احوال 32 هزار و 958 کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از معلولیت هایی نظیر نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم است.

وی ضمن بیان اینکه برای سال جاری در هر شهرستان تعداد 41 پایگاه دائمی و غیر دائمی و سیار غربالگری چشم در نظر گرفته شده است، افزود: این پایگاه های غربالگری بینایی تحت نظارت اداره کل بهزیستی سمنان قرار دارند و پذیرای کودکان و جامعه هدف خواهند بود.

سرپرست بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه 9 اپتومتریست سطح دو و سه پزشک متخصص چشم برای اجرای برنامه با سازمان همکاری دارند، ابراز داشت: تلاش شد تا با خرید تجهیزات به روز و تحویل آن به مراکز منتخب و مجری طرح غربالگری بتوانیم در ارائه خدمات رضایتمندی جامعه را کسب کنیم.

منطقی با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار و 755 کودک استان سمنان غربالگری شدند، تصریح کرد: از این تعداد 67 کودک آمبلیوپ تشخیص داده شد و 434 نفر نیز سایر اختلالات بینایی داشتند و 24 نفر نیز برای درمان به چشم پزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

32 هزار کودک استان سمنان مشمول طرح غرالگری بینایی هستند

32 هزار کودک استان سمنان مشمول طرح غرالگری بینایی هستند