مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 14:472022-05-25پزشكي

شمار موارد آبله میمونی در اسپانیا به 48 رسید


مقامات بهداشتی در منطقه مادرید روز سه شنبه 11 مورد تایید شده موارد جدید آبله میمونی را شناسایی کردند و شمار کل موارد بیماری به 48 مورد رسید که عملا همه در پایتخت این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رویترز در کشور همسایه اسپانیا، پرتغال که آن هم یکی از کانون های عمده شیوع اخیر بیماری ویروس آبله میمونی خارج از مناطق شیوع بومی و آندمیک بوده است، مقامات بهداشتی 2 مورد تایید شده از بیماری را گزارش کردند و شمار کل موارد را به 39 رسید.

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که این شیوع قابل کنترل است و دولت های بیشتری گفتند که واکسیناسیون محدود برای مقابله با عفونت های فزاینده را آغاز می کنند.

مقامات بهداشتی در 19 کشور عمدتا اروپایی از اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) در حال بررسی در مورد 237 مورد مشکوک و تایید شده این بیماری ویروسی هستند که در آفریقای غربی و مرکزی بوم گیر یا اندمیک (یعنی دارای شیوع محدود اما مداوم) است.

اغلب این عفونت ها شدید نبوده اند و بسیاری از آنها نه همه شان در مردانی که با مردان دیگر آمیزش جنسی داشته اند رخ داده است.

علائم این بیماری شامل تب و دانه های پوستی برجسته تاول مانند شاخص است.

از طرف دیگر شرکت زیست فناوری دانمارکی باوارین نوردیک که تنها تولیدکننده واکسنی است که به طور خاص برای آبله میمونی تایید ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار موارد آبله میمونی در اسپانیا به 48 رسید

شمار موارد آبله میمونی در اسپانیا به 48 رسید