مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 14:172022-05-25پزشكي

شیوع اسهال و استفراغ در کودکان؛ علت بروز علائم


رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت از افزایش اسهال و استفراغ در میان کودکان خبر داد و دلایل بروز آن را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش موارد مبتلا به اسهال و استفراغ بیماری جدیدی نیست، گفت: اسهال و استفراغ هایی که در این ایام رخ می دهد مقتضی فصلی است که در آن قرار داریم و اینگونه نیست که موارد مبتلا افزایشی شده باشند بلکه به دلیل مقایسه با آمار دو سالِ کرونا و محدودیت ها اینگونه به نظر می رسد.

دکتر مریم مسعودی فر رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماری جدیدی با عوارض اسهال و استفراغ در کودکان اتفاق نیفتاده است، گفت: به طور معمول اسهال و استفراغ ها یک علامتی است که علل مختلف ویروسی، باکتریایی، عفونی و حتی در مواردی مسمومیت داشته باشد.

به طور معمول نیز در این فصل از سال گردش ویروس های منتقله از آب و غذا که ممکن است باعث بروز اسهال و استفراغ شوند را در جامعه داریم.

وی افزود: طی دوران همه گیری کرونا با توجه به محدودیت های اعمال شده و کاهش تجمعات و دورهمی ها، آمار موارد بیماری هایی با علائم اسهال و استفراغ در کشور و همه دنیا کاهش یافته بود ولی اکنون بعد از این که فاز بیماری کرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع اسهال و استفراغ در کودکان؛ علت بروز علائم

شیوع اسهال و استفراغ در کودکان؛ علت بروز علائم