مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 13:272022-05-25اقتصادي

آغاز مبارزه با پوره سن گندم در شهرستان بهار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: از اواسط اردیبهشت ماه نُرم پوره های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و کار سمپاشی مزارع شروع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بیش از 21 هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان بهار در مرحله مادری با سن غلات مبارزه شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در مرحله پوره این سطح به 25 هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی در سال جاری و بالا رفتن ناگهانی دمای هوا و محدودیت زمان مبارزه با سن گندم، تصریح کرد: ضروری است کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم حشره کش اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تأکید کرد: از اواسط اردیبهشت ماه نُرم پوره های سن در مزارع گندم شهرستان به مرز هشدار رسیده و کار سمپاشی شروع شده است.

وی با بیان اینکه شبکه مراقبت سن گندم با بیش از 25 نفر از کارشناسان مسئول پهنه، تولیدات گیاهی و کلینیک های بخش خصوصی شهرستان بهار تا پایان مبارزه با پوره سن گندم فعال است، افزود: این شبکه به منظور انجام توصیه های فنی و حفاظت محصول از آفت سن آماده ارائه خدمت به گندمکاران این شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با پوره سن گندم در شهرستان بهار

آغاز مبارزه با پوره سن گندم در شهرستان بهار