مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 13:122022-05-25حوادث

2 سال بعد از مرگ فلوید، سیاه پوستان آمریکایی هنوز نفس نمی کشند


در دومین سالگرد قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی زیر زانوی پلیس سفیدپوست این کشور، همچنان سه چهارم سیاه پوستان آمریکایی نگران جان خود یا عزیزانشان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو سال قبل در تاریخ 25 مه 2020 تصاویر جان دادن شهروند سیاه پوست آمریکایی زیر زانوی مامور پلیس سفیدپوست که بدون توجه به تکرار جمله نمی توانم نفس بکشم خونسردانه تا بریدن نفس این مرد به کار خود ادامه داد، جهان را تکان داد.

جورج فلوید سیاه پوست مظنون به خرج کردن یک اسکناس تقلبی 20 دلاری، بعد از این که درک شووین مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در حالی که سه مامور دیگر نظاره گر بودند، روی گردن او زانو زد، جان باخت.

این حادثه چند ماه قبل از انتخاب جو بایدن موجی از اعتراض ها را به بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس برانگیخت و به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.

      نگاه اجمالی امروز (چهارشنبه) دو سال از روزی می گذرد که یک مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی به مدت 9 دقیقه روی گردن جورج فلوید زانو زد و او بیش از 20 بار گفت نمی توانم نفس بکشم و سرانجام نفسش بریده شد.

در این مدت، به رغم تصویب بیش از 140 لایحه نظارتی و اصلاحی پلیس در سطوح ایالتی و محلی در آمریکا، اصلاحات گسترده و همه جانبه به دلیل فقدان اراده سیاسی و عد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 سال بعد از مرگ فلوید، سیاه پوستان آمریکایی هنوز نفس نمی کشند

2 سال بعد از مرگ فلوید، سیاه پوستان آمریکایی هنوز نفس نمی کشند