مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 12:522022-05-25بين الملل

تشدید اختلافات در شورای تازه تأسیس عربستان برای یمن


تصمیمات اخیر رییس شورای ریاستی یمن در انتصاب برخی افراد، داد گروه موسوم به «المجلس الانتقالی» وابسته به امارات را درآورده و دو طرف در حال صف کشی در مقابل یکدیگر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تنش ها و درگیری ها در داخل آنچه شورای ریاستی یمن نامیده می شود، در حال افزایش است.

ریاض، این شورا را آوریل گذشته پس از برکناری عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن و مقیم عربستان، تشکیل داد تا جایگزین هادی و دولت او شود.

دایره اختلافات در این شورا، به گونه ای گسترده شده که احتمال بروز بحران در آن تقویت می شود.

شاید آخرین نمود این درگیری ، رد تصمیمات شورای ریاستی از سوی گروه المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات باشد که ضمن رد این تصمیمات، نیروهای خود را به حالت آماده باش در آورده است.

ساز مخالف رییس شورای انتقالی جنوب یمن با تصمیمات العلیمی گروه شورای انتقالی جنوب تحت ریاست عیدروس الزبیدی که عضو شورای ریاستی نیز است، سه شنبه (دیروز، 24 می)، مخالفت خود را تصمیمات اخیر رشاد العلیمی رییس شورای ریاستی اعلام و این تصمیمات را فردی و یک جانبه توصیف کرد.

به نوشته وبگاه عربی 21 ، منصور صالح معاون رسانه ای شورای انتقالی - که طرفدار جدایی جنوب یمن از شمال است -بدون اشاره به جزییاتی در خصوص ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اختلافات در شورای تازه تأسیس عربستان برای یمن

تشدید اختلافات در شورای تازه تأسیس عربستان برای یمن