مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 12:422022-05-25پزشكي

تورم دارو کاهش یافت/ دارو رسانی به درب منزل بیماران خاص اجرایی می شود


رییس سازمان غذا و دارو از اجرایی شدن طرح دارورسانی به منزل بیماران خاص تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: ایران در حوزه غذا و دارو با وجود تحریم ها جزو کشورهای پیشرفته جهان در این عرصه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام دارایی در حاشیه اجلاس معاونان غذا و دارو دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با بیان این که دشمن مستقیم روی تحریم غذا و داروی ایران دست گذاشته، اظهار کرد: اهمیت سازوکارهای سلامت در دنیا در ایام پاندمی کرونا بیش از پیش مشخص شد و کشوری می تواند بگوید پیشرفته است که در عرصه غذا و دارو که اهمیت بسیار زیادی در حوزه سلامت دارد، تمامی شاخص ها را داشته باشد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت ایران هستند و در مقابل ما هم با اتکای به توان متخصصان داخلی بهترین عملکردمان را ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: ما دارو را خودمان تامین می کنیم، اما نیازمند مواد اولیه هستیم که باید به آن ارز اختصاص داده شود.

وقتی تحریم می شویم واریز ارز به کشور مبدا با تاخیر همراه شده و در برخی محصولات طرف مقابل تاخیر را قبول نمی کند.

مانند برخی از شرکت های تولیدکننده شیرخشک و داروهای بیماران خاصی همچون تالاسمی ها که موانع زیادی برای این گروه ها به واسطه مشکلات موجود تحریمی ایجاد کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم دارو کاهش یافت/ دارو رسانی به درب منزل بیماران خاص اجرایی می شود

تورم دارو کاهش یافت/ دارو رسانی به درب منزل بیماران خاص اجرایی می شود