مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 12:122022-05-25بين الملل

درخواست امیر قطر و نخست وزیر انگلیس از طرف های مذاکرات وین


امیر قطر و نخست وزیر انگلیس در بیانیه مشترکی بر اهمیت به توافق رسیدن طرف ها در مذاکرات وین بر سر برنامه هسته ای ایران تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در بیانیه ای مشترک، از طرف های مذاکرات وین درباره برنامه هسته ای ایران درخواست کردند فرصت موجود برای حصول توافق را مغتنم بشمارند.

انگلیس خودش یکی از طرف های اروپایی مذاکرات وین بین ایران و گروه موسوم به 1+4 است؛ طرف های اروپایی که به تعهدات خود در توافق هسته ای (برجام) عمل نکردند.

  در این بیانیه آمده است: دو رهبر بر لزوم افزایش همکاری های بین المللی برای دستیابی به ثبات، امنیت و رفاه در خاورمیانه تأکید کرده و نقش دیپلماسی قطر در این تلاش ها را تصدیق کرده و حمایت خود از طرح های ابتکاری گفت وگوهای منطقه ای از جمله با ایران را بیان داشتند .

این بیانیه می افزاید: این دو رهبر، نقش بالقوه احیا و اجرای کامل برجام در ثبات متطقه را خاطرنشان شده و متذکر شدند که راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است .

در این بیانیه مشترک آمده است: آن ها از همه طرف ها درخواست کردند فرصت فعلی برای رساندن مذاکرات به یک جمع بندی موفقیت آمیز را مغتنم بشمارند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست امیر قطر و نخست وزیر انگلیس از طرف های مذاکرات وین

درخواست امیر قطر و نخست وزیر انگلیس از طرف های مذاکرات وین