مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-25پزشكي

« آبله میمونی» در استان فارس مشاهده نشده است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچ موردی از«آبله میمونی» در فارس مشاهده نشده است.

- ، دکتر عباس رضاییان زاده با اشاره به انتشار شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر شناسایی بیمار مبتلا به آبله میمونی در شهرستان لار گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد این موضوع صحت ندارد.

او افزود: از ابتدای امروز شایعه ای در برخی رسانه های مجازی مبنی بر ابتلای یک کودک در شهرستان لار به بیماری آبله میمونی انتشار یافته که با بررسی و رصد موضوع، این خبر تکذیب شد.

دکتر رضاییان زاده با اشاره به بررسی های انجام شده، از ابتلای 2 فرد از بستگان این کودک به بیماری زونا و آبله مرغان در روزهای گذشته خبر داد که با این کودک در تماس بوده اند.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین با توجه به ارزیابی بیمار از سوی پزشک معالج در شهرستان لار، تشخیص قطعی پزشک، بیماری آبله مرغان بوده که علائم بالینی نیز این تشخیص را تایید می کند و در این زمینه هیچ گونه تردید علمی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این موارد به صورت هوشیارانه، به رصد موضوع پرداخته و تا کنون نیز موردی از ابتلاء به بیماری آبله میمونی در کشور گزارش نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

« آبله میمونی» در استان فارس مشاهده نشده است

« آبله میمونی» در استان فارس مشاهده نشده است