مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 10:372022-05-25بين الملل

اهمیت سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران


آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها در سفری 10 روزه به ایران توانست فهرست بلند بالایی از نقض حقوق بشر علیه ملت ایران را فراهم کند؛ حقوقی که در اثر تحریم های ظالمانه آمریکا به وقوع پیوسته است.

حقوقی که خانم دوهان به آنها اشاره کرده، از همه نسل های حقوق بشری و مرتبط با اقشار گوناگون است.

این موضوع را مدت هاست که مسئولان و رسانه های ایرانی اعلام و گزارش کرده اند اما ساختار یک جانبه و سیاست زده سازمان های بین المللی تاکنون اجازه نداده است که این فهرست بلندبالا از نقض حقوق مردم ایران، با ضمانت اجرای درخوری مواجه شود.

درست است که مکانیزم هایی نظیر UPR در شورای حقوق بشر، آن هم با فشار کشورهای غیرغربی، پیش بینی شده است و اکنون اوضاع حقوق بشری همه کشورها مورد رصد قرار می گیرد اما عقوبت نقض حقوق بشر به دلیل ماهیت غیرالزام آور بسیاری از جنبه های حقوق بین الملل، هنوز از بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

همین عدم بازدارندگی باعث شده است که کشورهای غربی، بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر باشند و از قضا بیشترین ژست های حقوق بشری را هم بگیرند؛ در چنین فضایی است که باید حضور خانم دوهان در ایران و گزارش وی را غنیمت شمرد؛ او اکنون نخستین نماینده رسمی سازمان ملل در ایران است که به آثار ضدحقوق بشری تحریم های غربی اذعان کرده و برای آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران

اهمیت سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران