مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-25اجتماعي

وضعیت هوا در 6 شهر کردستان خطرناک است


معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هم اکنون وضعیت هوای 6 شهر سنندج،مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران و دیواندره در شرایط خطرناک قرار دارد.

- اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان، قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان بر اساس دید افقی کارشناسان این اداره کل وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

وی افزود: بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد، هوا پاک، بین 51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود.

حبیب زاده اعلام کرد: متأسفانه از روز دوشنبه توده گرد و خاکی از کشور عراق وارد استان شده است و کیفیت هوای استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان همچنان ادامه دارد و هم اکنون هوای شهرهای سنندج، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران و دیواندره در شرایط خطرناک و شهرهای قروه، دهگلان، بانه و بیجار هم در وضعیت بسیار ناسالم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت هوا در 6 شهر کردستان خطرناک است

وضعیت هوا در 6 شهر کردستان خطرناک است