مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 09:372022-05-25بين الملل

تحلیلگر آمریکایی: واشنگتن به آنکارا آزادی عمل بیشتر در خاورمیانه می دهد


تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «نیولاینز» با اشاره به اینکه اولویت کنونی واشنگتن کشورهای غرب آسیا نیست، پیش بینی کرد که آمریکا برای حفظ ترکیه در جبهه خود علیه روسیه به آن آزادی عمل بیشتری بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان و تحلیلگران سیاسی از همان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین انتظار داشتند که عواقب این تحرک نظامی فراتر از قاره اروپا باشد و منطقه غرب آسیا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در همین راستا، نیکلاس هیراس کارشناس و تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی نیولاینز پیش بینی می کند که آمریکا به ترکیه آزادی عمل و تحرک بیشتری در این منطقه اعطا کند و همین امر تشدید حملات ترکیه علیه منطقه کردستان عراق را توجیه می کند.

حمله به اوکراین؛ آزمونی برای نفوذ آمریکا و روسیه در خاورمیانه به نوشته خبرگزاری هاوار ، تنش ها در غرب آسیا به دلیل اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشدید شد که همزمان با خروج برنامه ریزی شده ایالات متحده از این منطقه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت و به قول لئون تروتسکی ، سیاستمدار و نظریه پرداز مارکسیست در اتحاد جماهیر شوروی شما ممکن است به خاورمیانه علاقه نداشته باشید، اما خاورمیانه به شما علاقه مند است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر آمریکایی: واشنگتن به آنکارا آزادی عمل بیشتر در خاورمیانه می دهد

تحلیلگر آمریکایی: واشنگتن به آنکارا آزادی عمل بیشتر در خاورمیانه می دهد