مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 08:422022-05-25پزشكي

شناسایی ژن های موثر در بیماری پلی کیستیک کلیه در ایران


رییس جامعه اورولوژی ایران، از شناسایی ژن های موثر در بیماری پلی کلیستیک کلیه (کلیه پوشیده شده از کیست) در ایران خبر داد.

- رییس جامعه اورولوژی ایران، از شناسایی ژن های موثر در بیماری پلی کلیستیک کلیه (کلیه پوشیده شده از کیست) در ایران خبر داد.

عباس بصیری گفت: بر اساس یک پروژه تحقیقاتی در کشور ژن های مؤثر در ایجاد بیماری پلی کیستیک کلیه شناسایی شد و درصدد هستیم کلینیک پیشگیری از این بیماری راه اندازی کنیم.

وی افزود: پلی کیستیک (کلیه پوشیده شده از کیست) سومین عامل نارسایی کلیه است که وراثتی منتقل می شود، اما با تشخیص به موقع این بیماری و رژیم غذایی و دارویی می توان از نارسایی کلیه جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دیابت از مهمترین علل نارسایی کلیه است بطوری که به ازای هر بیماری که نارسایی کلیه دارد و دیالیزمی شود حدود 5 تا ده نفر هستند و از بیماری خود بی خبرند.

بصیری افزود: بی توجهی بیمار به علائم به ویژه در آقایان و درجه بندی نارسایی کلیه سبب می شود بیماری که می توانست با دارو و رژیم مناسب غذایی درمان شود، به مرحله دیالیز برسد، پس توصیه ماست اگر خانواده ای سابقه بیماری مثل فشار خون یا قند دارد مخصوصاً بیماری پلی کیستیک حتماً به موقع به متخصص مراجعه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ژن های موثر در بیماری پلی کیستیک کلیه در ایران

شناسایی ژن های موثر در بیماری پلی کیستیک کلیه در ایران