مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-25حوادث

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده ها در پوشش فروش سوالات امتحانی هشدار داد.

- سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افراد سودجو از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می کنند، گفت: در فصل امتحانات ممکن است برخی افراد سودجو با ترفندهایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و … نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده هایشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این افراد با ایجاد درگاه های جعلی فروش، اقدام به فیشینگ می کنند، اظهار کرد: ممکن است افراد سودجو با طرح قیمت های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آنها را خالی کنند.

همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده اند، از مطالعه باقی موارد خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی