مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 06:222022-05-25پزشكي

داروی نقرس به مقابله با نارسایی قلبی کمک می کند


به گفته محققان، فواید ضد التهابی یک داروی رایج نقرس ممکن است به نجات جان بیماران نارسایی قلبی کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان این مطالعه، داروی رایج نقرس موسوم به کلشی سین ، همچنین می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در بیمارانی که شریان هایشان با کلسترول مسدود شده است، کاهش دهد.

دکتر کنت بیلچیک ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، گفت: سیگنال سودمندی کلشی سین در این بیماران بسیار چشمگیر بود، و من انتظار دارم که این یافته ها تأثیر کاملاً قابل توجهی بر مراقبت بالینی در نارسایی قلبی و تحقیقات آینده برای بیماران مبتلا به این بیماری داشته باشد.

برای این مطالعه، محققان سوابق بیش از 1000 بیمار بستری شده در مرکز پزشکی دانشگاه را بین مارس 2011 تا فوریه 2020 به خاطر تشدید نارسایی قلبی، که زمانی رخ می دهد که قلب نتواند خون کافی را در بدن پمپاژ کند، تجزیه و تحلیل کرد.

نرخ زنده ماندن برای کسانی که کلشی سین به خاطر عود نقرس دریافت کرده بودند، تقریباً 98 درصد بود، در حالی که برای کسانی که کلشی سین دریافت نکرده بودند، کمتر از 94 درصد بود.

بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیز مبتلا به نقرس هستند؛ نقرس نوعی آرتریت است که به دلیل تجمع کریستال های اسید اوریک در مفاصل ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی نقرس به مقابله با نارسایی قلبی کمک می کند

داروی نقرس به مقابله با نارسایی قلبی کمک می کند