مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 21:572022-05-24بين الملل

اعزام هیئتی از ایران به سوریه و عراق برای بررسی میدانی منشأ ریزگردها


در جریان رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای امور خارجه کشورهای منطقه درباره منشأ خارجی ریزگردها، مقرر شد هیئتی از ایران به سوریه و عراق برای بررسی میدانی منشأ ریزگردها اعزام شود.

- ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راستای رایزنی های فشرده خود در خصوص معضل گرد و غبار با وزرای امور خارجه برخی کشورهای منطقه، با وزیران امور خارجه کشورهای سوریه، عراق و کویت به صورت تلفنی رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس های تلفنی، بر حساسیت و فوریت مدیریت معضل گرد و غبار با منشأ خارجی ریزگردها در کشورهای مختلف که منجر به مختل شدن زندگی عادی مردم و تهدید زندگی طبیعی شده است، تأکید کرد.

در این زمینه بین وزرای امور خارجه کشورمان و همتایان ایشان توافق شد تا یک هیئت فنی کارشناسی متشکل از سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذی ربط کشورمان سریعا عازم دو کشور عراق و سوریه شده تا به صورت میدانی و در تبادل نظر و همفکری با همتایان خود، موضوع همکاری جمعی منطقه ای برای مقابله با ریزگردها را در دستور کار پیگیری سریع خود قرار داده و راهکارهای مؤثر و فوری را مورد بررسی قرار دهند.

در همین ارتباط با توجه به اینکه بخشی از همکاری منطقه ای برای مقابله با ریزگردها به مشارکت و همکاری فعال دولت عربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام هیئتی از ایران به سوریه و عراق برای بررسی میدانی منشأ ریزگردها

اعزام هیئتی از ایران به سوریه و عراق برای بررسی میدانی منشأ ریزگردها