مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 19:072022-05-24سياسي

کمیسیونی برای برگزاری «لویی جرگه» در افغانستان تشکیل شد


سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان در افغانستان از ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه خبر داد.

- به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان از ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه (گردهمایی بزرگ سران قبایل افغانستان) خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان در این خصوص اعلام کرد: این جرگه با مشارکت ملی تمام افغان ها به ویژه چهره های تاثیرگذار در صلح برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی، تاکنون هیچ جزییاتی درباره اعضای این کمیسیون و زمان برگزاری لویی جرگه رسانه ای نشده است.

پیش از این حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان گفته بود که دولت موقت طالبان باید برای کسب مشروعیت داخلی لویی جرگه برگزار کند تا از این طریق مشارکت همه اقوام افغانستان در امور کشور را تسریع نماید.

طالبان هم در واکنش به درخواست حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان وعده داده بود تا این اقدام را عملی کرده، مبنای مشاکت افغان ها از اقوام مختلف را در مشارکت کشور فراهم کند.

در همین ارتباط، جمال ناصر غروال سفیر دولت موقت طالبان در مسکو نیز پیشتر اعلام کرده بود که طالبان از اشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان دعوت کرده است تا در مجمع افغانستانی ها که قرار است به زودی در کابل برگزار شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیونی برای برگزاری «لویی جرگه» در افغانستان تشکیل شد

کمیسیونی برای برگزاری «لویی جرگه» در افغانستان تشکیل شد