مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 17:272022-05-24بين الملل

ریاض: در مذاکرات با ایران پیشرفت هایی داشتیم اما کافی نیست


وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که ریاض در جریان مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران، تا حدی پیشرفت داشته است، ولی این مسئله کافی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی بعد از ظهر امروز سه شنبه جزییاتی درباره گفت وگوها با ایران ارائه کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از بن فرحان گزارش داد که عربستان سعودی در جریان مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران، تا حدی پیشرفت داشته است، ولی این مسئله کافی نیست.

وی درباره انتخابات پارلمانی که اخیرا در لبنان برگزار شد هم گفت که شاید انتخابات، یک گام مثبت باشد، ولی هنوز زود است که بخواهیم در این باره سخن بگوییم.

وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد که ایجاد تغییر در لبنان، مسئله مخصوص مردم این کشور و رهبران سیاسی است تا قدرت حکومت و مشروعیت نهادهای آن افزایش یابد.

بن فرحان با این ادعا که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص امنیت انرژی، نقش مهمی ایفا می کنند ، مدعی شد: موضع ما در قبال عادیسازی [روابط با صهیونیستها] تغییر نکرده است.

عادیسازی از نگاه ما، پایان یک مسیر طولانی است که در ابتکار عربی طرح کردیم .

وی با بیان اینکه مذاکرات فلسطینی-اسراییلی در حال حاضر اولویت دارد و باید سریعا برای انجام آن، دست به کار شویم ، مدعی شد: عادیسازی با اسراییل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض: در مذاکرات با ایران پیشرفت هایی داشتیم اما کافی نیست

ریاض: در مذاکرات با ایران پیشرفت هایی داشتیم اما کافی نیست