مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 16:572022-05-24سياسي

نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه» رونمایی شد


رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه» پیرامون فضائل اهل بیت (ع) با قدمت 700 سال در گنجینه رضوی رونمایی شد.

- مشهد ـ رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: نسخه خطی کتاب کشف الغمه فی معرفه الائمه پیرامون فضائل اهل بیت (ع) با قدمت 700 سال در گنجینه رضوی رونمایی شد.

به گزارش، حجت الاسلام سید جلال حسینی در مراسم رونمایی کتاب کشف الغمه فی معرفه الائمه اظهار کرد: این نسخه نفیس تألیف علی بن عیسی اربلی از مورخان و ادیبان شیعی قرن هفتم هجری، سومین نسخه خطی این کتاب در ایران به لحاظ تاریخ کتابت است که در مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: نسخه یاد شده که توسط محمد بن محمد بن حسین حلّی صفار به خط نسخ در 660 صفحه و به زبان عربی کتابت شده است، منبع تاریخی با ارزشی در موضوع زندگانی و سیره ائمه معصومین (ع) به شمار می رود.

وی اظهار کرد: مؤلف در تألیف این کتاب از منابع معتبر پیشینیان استفاده کرده و با طرح مسائلی همچون ضرورت امامت، تبیین جایگاه آن در جامعه اسلامی، فضائل و مناقب، علت شهادت هر یک از ائمه اطهار، فرزندان و سخنان آن ها، نکات مهم تاریخی را برای خوانندگان روشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه» رونمایی شد

نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه» رونمایی شد