مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 16:422022-05-24بين الملل

کشتی های جنگی انگلیس به «اودسا» اعزام می شوند


یک رسانه انگلیسی اعلام کرد که کشتی های جنگی این کشور قرار است به بهانه شکستن محاصره بنادر دریای سیاه به «اودسا» اعزام شوند.

- به نقل از وبگاه دیلی میل ، کشتی های جنگی انگلیس قرار است احتمالا به بهانه محافظت از کشتی های حامل غلات مهم اوکراین و شکستن محاصره بنادر دریای سیاه به منطقه اودسا اعزام شوند.

بر اساس اعلام این وبگاه، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اکنون در حال هماهنگ کردن این موضوع با متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

این کشور قصد دارد تا روی طرحی بالقوه برای اعزام کشتی های جنگی به بندر اودسا در دریای سیاه کار کند که بر اساس آن کشتی های صادرکننده غلات اوکراین در این منطقه همراهی شوند.

در همین راستا نیز گابریلوس لندزبرگیس (Gaielius Landsbergis) وزیر امور خارجه لیتوانی اعلام کرد که با لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره ایجاد یک کریدور حفاظتی از اودسا گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه لیتوانی در این باره اضافه کرد که ائتلاف مشتاقان متشکل از کشورهای ناتو و سایر کشورهای متکی به غلات اوکراین، ممکن است مایل باشند منابع نظامی را برای تقویت حفاظت از کشتی های اوکراین و جلوگیری از کمبود گسترده مواد غذایی ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتی های جنگی انگلیس به «اودسا» اعزام می شوند

کشتی های جنگی انگلیس به «اودسا» اعزام می شوند