مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 15:572022-05-24اقتصادي

مقابله با خشکسالی در ملکشاهی با انجام طرح افزایش بهره وری زراعت


اجرای طرح افزایش بهره وری زراعت در مناطقی که بارش ها، به میزان مناسب و تهدید خشکسالی برای آن وجود نداشته باشد، بهره وری محصول در سطح هکتار را تا دو برابر افزایش خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، طرح افزایش بهره وری زراعت در شهرستان ملکشاهی با هدف بالا بردن راندمان تولید در سطح هکتار؛ از اوایل شهریور 1400 آغاز و هم اکنون با مشارکت 430 نفر عضو شبکه ادامه دارد.

  مشاوره، آموزش کشاورزان، توزیع نهاده های شیمیایی و کشاورزی اعم از بذر، کود، سموم و تجهیز کشاورزان به ادوات مکانیزه و همچنین استفاده از روش های نوین از جمله سمپاشی توسط پهپاد جهت مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی بود که توسط بنیاد علوی از طریق احداث کلینیک کشاورزی در سطح شهرستان انجام گرفت.

اجرای این طرح در مناطقی که بارش ها، به میزان مناسب و تهدید خشکسالی برای آن وجود نداشته باشد، بهره وری محصول در سطح هکتار را تا دو برابر افزایش خواهد داد.

  بر این اساس در راستای پایدارسازی شغلی رسته، جهت جلوگیری از ریزش اعضای شبکه، پس از خروج بنیاد؛ با اخذ مجوز فعالیت و عاملیت پخش به نام عامل توسعه بنیاد علوی؛ تفاهمنامه تامین 500 تن نهاده کشاورزی با جهاد کشاورزی استان منعقد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با خشکسالی در ملکشاهی با انجام طرح افزایش بهره وری زراعت

مقابله با خشکسالی در ملکشاهی با انجام طرح افزایش بهره وری زراعت