مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 15:072022-05-24اقتصادي

ذخایر آبی استان بوشهر در وضعیت هشدار


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: خشکسالی های شدید دو دهه گذشته، کاهش آورد رودخانه ها، ضعف سفره های زیرزمینی و خشک شدن چشمه ها و چاه ها نشان از شرایط بحرانی منابع آبی استان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی محمدیظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مقدار متوسط بارندگی استان در سال آبی 1400 – 1401 نسبت به سال قبل از آن هفت درصد و نسبت به بلند مدت نزدیک به 17 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: در سال آبی قبل تا این فصل سال 195 میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده بود، اما سال آبی جاری تاکنون تنها 180 میلی متر بارش به ثبت رسیده است.

محمدی افزود: میزان آورد رودخانه ها در سال آبی جاری یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب اعلام شده این درحالی است که این میزان نسبت به یک میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آورد بلند مدت رودخانه ها در استان به میزان 16 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در صورت ساخت تمام سد های در دست مطالعه از یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب سیلاب امکان ذخیره سازی یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب در به وجود می آید این درحالی است که امروز تنها امکان ذخیره سازی حجم بسیار کمتری وجود دارد و بقیه راهی دریا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر آبی استان بوشهر در وضعیت هشدار

ذخایر آبی استان بوشهر در وضعیت هشدار