مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 12:222022-05-24سياسي

منطقه فسیلی مراغه بهشت فسیل شناسان جهان/ کشف 8 هزار قطعه فسیلی


مدیرکل موزه تاریخ و طبیعی ایران گفت: منطقه فسیلی مراغه یکی از چند سایت مهم فسیلی جهان و بهترین محل برای مطالعات دیرینه شناسی و زمین گردشگری برای محققان و پژوهشگران ( بهشت فسیل شناسان جهان) است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مراغه، محمد مدادی امروز در آیین آغاز 15 همایش ملی دیرینه شناسی و تنوع زیستی ایران در مراغه، هدف از برگزاری این همایش را ارتقای دانش دیرینه شناسی و زمین گردشگری و معرفی ارزش، جایگاه و اهمیت منطقه فسیلی مراغه اعلام کرد.

وی افزود: به خاطر ثبت منطقه فسیل مراغه به عنوان اولین پدیدی زمین شناختی و اثر طبیعی و ملی ایران، این شهر بهترین مکان برای برگزاری این همایش است.

مدادی اضافه کرد: سازند مهره داران مراغه، یکی از چند سایت مهم فسیلی جهان و بهترین محل برای مطالعات دیرینه شناسی و زمین گردشگری برای محققان و پژوهشگران است.

رییس انجمن دیرینه شناسی ایران نیز در این همایش گفت: در این همایش 70 مقاله از محققان واساتید دانشگاه با موضوع دیرنه شناسی مهره داران ، دیرینه شناسی بی مهرگان و دیرینه شناسی میکرو فسیل ها ارائه می شود.

عباس قادری افزود: لایه های فسیلی مراغه از نظر ارزش، اهمیت و جایگاه جزو پنج منطقه فسیلی جهان از نظر فسیل مهره داران و تراکم فسیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه فسیلی مراغه بهشت فسیل شناسان جهان/ کشف 8 هزار قطعه فسیلی

منطقه فسیلی مراغه بهشت فسیل شناسان جهان/ کشف 8 هزار قطعه فسیلی