مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 11:522022-05-24سياسي

سرویس های جاسوسی نگاه ویژه ای به نتایج پژوهش های اساتید دانشگاه دارند


نتایج بیشتر پژوهش هایی که اساتید دانشگاه انجام می دهند اسناد امنیتی محسوب می شوند چرا که نتایج این پژوهش ها در رشته های مختلف برای دشمنان بسیار با ارزش است.

- محمدصادق کوشکی، استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی فارس در مورد حواشی بازداشت سعید مدنی به جرم جاسوسی گفت: در دورانی هستیم که ماهیت جمع آوری و اطلاعات و روش های جاسوسی برای سرویس های بیگانه، با گذشته تفاوت کرده است.

وی در ادامه افزود: تلقی مردم از جاسوسی، روش های قدیمی در دهه های قبل است که فردی می آید، اطلاعات جمع آوری می کند و عملیات های تروریستی انجام می دهد اما دیگر این گونه نیست.

کوشکی در ادامه با اشاره به اینکه معنی جاسوسی خیلی عوض شده و در شرایط فعلی شکل سنتی ندارد، خاطر نشان کرد: بیشتر پژوهش هایی که اساتید دانشگاه انجام می دهند ارزش بالایی برای سرویس های بیگانه دارد، نتایج این پروژه ها، اسناد امنیتی محسوب می شوند چرا که نتایج این  پژوهش ها در رشته های مختلف برای دشمنان بسیار با ارزش است.

وی در ادامه افزود: اگر اساتید و پژوهشگران که به برخی اطلاعات و داده ها دسترسی دارند در حفظ این اسناد دقت نکنند، بدون این که مطلع باشند عملا در حال کمک به سرویس های جاسوسی بیگانه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرویس های جاسوسی نگاه ویژه ای به نتایج پژوهش های اساتید دانشگاه دارند

سرویس های جاسوسی نگاه ویژه ای به نتایج پژوهش های اساتید دانشگاه دارند