مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 11:522022-05-24سياسي

روابط ایران و قزاقستان می تواند به تقویت صلح و ثبات منطقه کمک کند


معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: مناسبات دوجانبه می تواند به طور قابل توجهی به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

- ، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه روز گذشته (دوشنبه) در تهران در دیدار عادل تورسانف معاون وزیر خارجه قزاقستان با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در خصوص اولویت روابط با همسایگان اعلام داشت: حوزه های بسیاری برای توسعه مناسبات دو کشور به خصوص در ابعاد سیاسی، اقتصادی و منطقه ای وجود دارد و خوشبختانه این مناسبات می تواند به طور قابل توجهی به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به حوزه تمدنی و فرهنگی مشترک دو کشور مسلمان، بر لزوم تقویت هرچه بیشتر مناسبات فی مابین تاکید کرد و این امر را مستلزم تعریف پروژه های مشترک میان تجار ایران و قزاقستان و حمایت دو دولت از این ابتکارات دانست.

باقری ضمن ابراز آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی و برگزاری هرچه موفق تر سفر رییس جمهور قزاقستان به تهران، بر استفاده از این فرصت برای نهادینه سازی روابط دو کشور و تنظیم قراردادهای همکاری تاکید کرد.

عادل تورسانف نیز با اشاره به سفر آتی رییس جمهور این کشور به ایران آن را سفری مهم در تنظیم روابط دو کشور توصیف کرد و تاکید داشت که این سفر به توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط ایران و قزاقستان می تواند به تقویت صلح و ثبات منطقه کمک کند

روابط ایران و قزاقستان می تواند به تقویت صلح و ثبات منطقه کمک کند