مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 11:422022-05-24سياسي

دولت به تقویت ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه اهتمام دارد


یکی از شاخص های اصلی در اعزام رایزنان فرهنگی باید بررسی عملکرد و نوع توجهات آنها به حوزه صنایع فرهنگی و گسترش صادرات این حوزه باشد.

- ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح یکشنبه دوم خرداد در نخستین جلسه شورای توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی کشور که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد شرکت کرد.

وی در این نشست گفت: مباحث مرتبط با صنایع فرهنگی را در بخش های مختلف وزارت فرهنگ با جدیت پیگیری می کنیم و در همین راستا، ستادی برای پیشبرد اهداف این بخش به دبیری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارتخانه راه اندازی شده است.

وی افزود: در برنامه تحولی دولت مردمی که با هماهنگی دستگاه های مختلف پیش می رود، هفت سند از 37 سرفصل اصلی این برنامه به حوزه فرهنگ مرتبط است که یکی از آنها صنایع فرهنگی است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای حل مشکلات کاغذ اشاره کرد و ادامه داد: موضوع حل مشکل کاغذ را در جلسات ماهانه با حضور معاون اول رییس جمهور پیگیری می کنیم.

با برپایی اینگونه جلسات در حوزه کاغذ به دنبال این هستیم که از وضعیت واردات 90 درصدی فعلی به مرحله صادرات برسیم که در این رابطه چندین کارخانه مهم در کشور را هدف گذاری کرده تا با استفاده از ظرفیت این کارخانه ها بتوانیم بسیاری از نوشت افزارها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به تقویت ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه اهتمام دارد

دولت به تقویت ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه اهتمام دارد