مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 11:172022-05-24سياسي

ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است


معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور گفت: ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است که باید با توان علمی این مهم رفع شود.

- ، حسین جعفری صبح سه شنبه در حاشیه همایش دیم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش با حضور 19 استان که طرح جهش تولید در دیم زارها را بر عهده دارند به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه و آماده شده است، تصریح کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها طی سال گذشته به صورت محدود در چند استان اجرا شد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور، عنوان کرد: در این همایش راهکارهایی برای اثر بخشی این طرح ارائه خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه با اجرای این طرح اثربخشی کشت دیم در کشور افزایش خواهد یافت، افزود: تولید هسته بذری یکی از ارکان مهم جهش تولید در کشت دیم است.

وی با اشاره به محدودیت های دسترسی به منابع آبی در تولیدات کشاورزی، اعلام کرد: دیم یکی از موضوعات مهم وزارت جهاد کشاورزی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور، مشکل اصلی در مزارع دیم را ناپایداری تولید دانست و ادامه داد: دلایل مختلفی بر این ناپایداری تأثیرگذار است که باید از طریق توان علمی این مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است

ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است