مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 11:172022-05-24اقتصادي

بهترین اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در محدوده شهر قرار دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهترین اراضی کشاورزی در استان در محدوده شهرها قرار دارد، گفت: این مسئله اراضی کشاورزی را مورد تهدید قرار داده است.

- ، عطاالله ابراهیمی صبح سه شنبه در گردهمایی بررسی چالش ها، مشکلات و راهکارها در خصوص تولید هسته های بذری غلات، علوفه و دانه های روغنی دیم، اظهار کرد: میزان تولیدات آبی و دیم در چهارمحال و بختیاری فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش در چهارمحال و بختیاری 570 میلی متر است، عنوان کرد: میانگین تولیدات دیم در استان یک تن در هکتار است در حالی که در برای نمونه تولید گندم به روش آبی چهار تن در هکتار می باشد.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اراضی دیم و آبی مدیریت پذیر هستند، تصریح کرد: در کشت دیم نسبت به وضعیت ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت به برنامه ریزی مناسب برای افزایش تولیدات دیم در چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: توسعه سطوح و تولید در واحد سطح از جمله راه های افزایش تولیدات دیم است که در گذشته بیشترین نگاه توسعه سطوح بوده و متأسفانه بخش زیادی از اراضی مرتعی فدای این نگاه گردیده و تغییر کاربری داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در محدوده شهر قرار دارد

بهترین اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در محدوده شهر قرار دارد