مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 10:272022-05-24اجتماعي

وجود 982 اثر فرهنگی در خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 982 اثر ثبتی غیرمنقول و منقول معنوی و طبیعی داریم، گفت: از این تعداد 789 اثر غیرمنقول، - هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: از 28 اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ما دو نوع میراث فرهنگی داریم، تصریح کرد: یکی از آن ها مادی است که به صورت خارجی وجود دارد و می توانیم آن ها را لمس کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: میراث فرهنگی مادی به دو نوع تقسیم می شود که شامل منقول و غیرمنقول می شوند.

شاهوردی با بیان اینکه اشیاء و مواردی که می توان جابه جا کرد، منقول هستند، ادامه داد: غیرمنقول مواردی است که غیرقابل انتقال است و می توان عمارت باغ اکبریه یا باغ رحیم آباد را نام برد.

وی هدف از نام گذاری هفته میراث فرهنگی را ارائه محتوای مناسب به مردم دانست و افزود: موزه های ما تلاش می کنند در این ایام خدمات خود را به مردم ارائه کنند و همه مردم استقبال خوبی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه میراث غیرمادی آداب و سنن است و شکل بیرونی و مادی ندارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 982 اثر فرهنگی در خراسان جنوبی

وجود 982 اثر فرهنگی در خراسان جنوبی