مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:322022-05-24اجتماعي

هوای خطرناک در سال جاری بیش از دو برابر کل سال گذشته در کردستان حاکم بوده است


سرپرست حفاظت محیط زیست استان کردستان با توجه به آلودگی هوای این استان و حاکم شدن دوباره ریزگردها، از وضعیت خطرناک شرایط جوی خبر داد.

- خیرالله مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در دو ماهه اول سال جاری، پنج روز هوای خطرناک در استان وجود داشته است که بیش از دو برابر کل سال 1400 آلودگی هوا حاکم بوده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم در وضعیت کشورهای همسایه همچون عراق، اردن، سوریه، عربستان و حتی برخی کشورهای افریقایی را دچار خشکیدگی نموده و این از مهم ترین عوامل وجود ریزگردها در استان و کشور است.

  وی خاطرنشان کرد: مشکلات محیط زیست به کندی و در طول سال های متمادی به وجود می آید و رفع این معضلات نیز بسیار زمان بر و پرهزینه است.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان با توجه به تغییرات اقلیمی حادث شده در خاورمیانه، تصریح کرد: رفع این مشکلات در تئوری قابل حل ولی در عمل نیاز به صرف هزینه زیاد و زمان طولانی دارد و روابط بین الملل و کنوانسیون های مربوطه را می طلبد و به عملکرد کشورهایی که تولید عوامل گازهای گلخانه ای دارند بستگی دارد.

مرادی در پایان یادآورشد: در حال حاضر مهم ترین راه حل، آگاه سازی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی برای مقابله با این ریزگردها و تجهیز ارگان های متولی به امکانات مورد نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای خطرناک در سال جاری بیش از دو برابر کل سال گذشته در کردستان حاکم بوده است

هوای خطرناک در سال جاری بیش از دو برابر کل سال گذشته در کردستان حاکم بوده است