مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:172022-05-24سياسي

هدیه مردم ارومیه به هموطنان خرمشهری


در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 که یکی از زیباترین جشن های خودجوش مردمی در ایران برپا شد از آن جمله هدیه ی مردم ارومیه به اهالی خرمشهر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه ، در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 که یکی از زیباترین جشنهای خودجوش مردمی در ایران برپا شد اعضای انجمن اسلامی شهرداری ارومیه به مسئولین شهرداری پیشنهاد دادند که به مناسبت این جشن بزرگ ملّی هدیه ای از ارومیه به خرمشهر برده شود پس از رایزنی ها تصمیم بر آن شد تا آرم استیل چهارنمای جمهوری اسلامی ایران که در میدان ورودی ارومیه نصب بود به خرمشهر برده شود و در یکی از میدان های شهر نصب گردد.

بردن آرم جمهوری اسلامی به خرمشهر نماد بازگشت حاکمیت جمهوری اسلامی به این شهر بود.

آرم توسط یک دستگاه کمپرسی حمل گردید و در تاریخ 7-3-1361 ش (چهارمین روز پیروزی) به خرمشهر رسید و مورد توجه و استقبال فرماندار و شهردار قرار گرفت.

از آنجایکه شهر هنوز در برخی اوقات مورد هدف توپ های دوربرد دشمن قرار می گرفت و بیم آسیب رسیدن به آرم وجود داشت با تدبیر شهردار خرمشهر آرم به آبادان برده شد تا در زمانی مناسب توسط شهرداری خرمشهر در یکی از میادین نصب شود این آرم سرانجام در میدان شهید مطهری خرمشهر که مردم اصطلاحاً به آن میدان الله می گفتند نصب گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدیه مردم ارومیه به هموطنان خرمشهری

هدیه مردم ارومیه به هموطنان خرمشهری