مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 08:422022-05-24سياسي

افزایش حجم تجارت مرزی سبب کاهش مشکلات مردم منطقه سیستان می شود


نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت : باید بستر را برای افزایش روابط تجاری با کشورهای همسایه فراهم کنیم تا بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

- ، اظهار داشت: با توجه به ویژگی های مناطق مرزی و همچنین جایگاه و نقش منطقه به عنوان تنگه احد ایران، یکی از دغدغه های اصلی مسئولان رفع محرومیت و توزیع امکانات و فرصت ها در این خطه است.

وی با بیان اینکه نبود شغل مناسب و بیکاری از جمله مشکلات مردم منطقه سیستان است، ادامه داد: انتظار می رود دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال به کار گیرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت مهارت آموزی، تربیت تکنسین های متخصص در زمینه های مختلف، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله نیازهای استان است.

وی با تاکید بر فعال سازی بازارچه های مرزی تصریح کرد: ایجاد گذرهای مرزی برای رونق تجارت در منطقه، تکمیل کارخانه لاستیک و آرد و راه اندازی منطقه آزاد سیستان باید در منطقه عملیاتی شود.

دهمرده گفت: لازم است، تا مسئولان مربوطه با رایزنی هایی که با دولت افغانستان انجام می دهند شرایط تسهیل تردد مردم سیستان جهت داد و ستد و تجارت بین ایران و افغانستان، را فراهم کنند و برای تردد روزانه کشاورزان دارای زمین بین دیوار امنیتی و مرز ایران و افغانستان، مساعدت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حجم تجارت مرزی سبب کاهش مشکلات مردم منطقه سیستان می شود

افزایش حجم تجارت مرزی سبب کاهش مشکلات مردم منطقه سیستان می شود