مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 07:222022-05-24سياسي

خراسان شمالی در راه آزادی خرمشهر، 42 شهید تقدیم کرده است


مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی گفت: بیش از 800 نفر از نیروهای بسیجی، ارتشی و مردمی که اهل خراسان شمالی بودند در آزادسازی خرمشهر حضور پیدا کردند که از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.

- امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: عملیات بیت المقدس با چهار هدف انهدام، بیرون راندن نیروهای دشمن، دور کردن دشمن از شهرهای اهواز، هویزه، حمیدیه، آبادان و هدف نهایی فتح خرمشهر طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات از 10 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و تا روز سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر ادامه داشت، گفت: در عملیات بیت المقدس از سراسر کشور، 6 هزار شهید و 12 هزار نفر مجروح شدند، همچنین 19 هزار نفر از نیروهاش دشمن به اسارت ایران درآمدند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی افزود: بیش از 800 نفر از نیروهای بسیجی، ارتشی و مردمی که اهل خراسان شمالی بودند در این عملیات حضور پیدا کردند که از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.

وی خاطرنشان کرد: قابل توجه است که از تعداد شهدای خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس، تعداد 12 نفر در تاریخ یکم تا چهارم خرداد در عملیات فت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی در راه آزادی خرمشهر، 42 شهید تقدیم کرده است

خراسان شمالی در راه آزادی خرمشهر، 42 شهید تقدیم کرده است