مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 01:322022-05-23بين الملل

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از فرایند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا


یک مقام در دفتر ریاست جمهوری لهستان می گوید برخی کشورهای اروپایی مانع از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم درخواست های مکرر اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا و ژست حمایتی آمریکا و متحدانش از این امر، اما گفته می شود برخی از کشورهای اروپایی مانع پیشرفت این فرایند هستند.

یاکوب کوموچ رییس میز سیاست بین الملل در دفتر رییس جمهور لهستان بامداد سه شنبه افشا کرد که چند کشور غربی از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا جلوگیری می کنند.

به نوشته وبگاه ریانووستی ، کوموچ توضیح داد که آندژی دودا رییس جمهور لهستان اما در مجمع اقتصادی داووس برای اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین لابی خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های دودا در داووس اظهار داشت: آنچه بر گفتگوهای مختلف پشت پرده حاکم خواهد شد، موضوع اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین است .

این مقام لهستانی تصریح کرد: ما به عنوان لهستان، تمام اروپای مرکزی و شرقی، معتقدیم بر مقاومت چند کشور غربی [در برابر کاندیداتوری اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا] ،که ما آن را بی اساس می دانیم، غلبه خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از فرایند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از فرایند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا