مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 23:522022-05-23سياسي

مخالفت اتحادیه مشاغل تونس با شرکت در طرح گفت وگوی ملی


اتحادیه عمومی مشاغل تونس از شرکت در گفت وگوی ملی پیشنهادی رییس جمهور این کشور برای «جمهوری جدید» خودداری کرد و آن را صوری و بدون احتساب نیروهای مدنی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور تونس روز جمعه اعلام کرد، کمیته ای برای آماده سازی پیش نویس بازنگری قانون اساسی یک جمهوری جدید از طریق گفت وگوی ملی تشکیل داده است.

اتحادیه عمومی مشاغل تونس قوی ترین نهاد سیاسی و اقتصادی این کشور که دارای نفوذ زیادی در محافل مختلف تونس است، در بیانیه پایانی امروز دوشنبه خود پس از نشست کمیته اجرایی این اتحادیه اعلام کرد که گفت وگو  صوری و تشریفاتی است که در آن نقش ها به طور یکجانبه مشخص شده و نیروهای مدنی کنار گذاشته شده اند؛ علاوه بر اینکه این گفت وگوها به منظور مشاوره است و به نتیجه نمی رسد.

هفته گذشته  در روزنامه رسمی تونس، فرمانی ریاستی مبنی بر ایجاد یک نهاد ملی مستقل به نام کمیسیون ملی مشورتی برای جمهوری جدید صادر شد که مسئول ارائه پیشنهاد در مورد تهیه پیش نویس قانون اساسی برای یک جمهوری جدید است و این پیش نویس را به رییس جمهور ارائه می دهد.

 نهاد اعلام شده از سوی رییس جمهور تونس شامل سه کمیته کمیته مشورتی در امور اقتصادی و اجتماعی، کمیته مشاوره حقوقی و کمیته گفت وگوی ملی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت اتحادیه مشاغل تونس با شرکت در طرح گفت وگوی ملی

مخالفت اتحادیه مشاغل تونس با شرکت در طرح گفت وگوی ملی