مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 21:022022-05-23سياسي

آیت الله اراکی: هویت یک جامعه را سبک شهری آن جامعه می سازد


عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه هویت یک جامعه را سبک شهری آن جامعه می سازد، گفت: در جامعه ای که هویت خاصی دارد این هویت خاص نمی تواند با سبک معماری شهری و تنظیم زندگی شهری با هم در تضاد باشند و هماهنگ نباشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله محسن اراکی، استاندار قم با آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و صاحب نظران حوزوی دیدار و در خصوص موضوع شهرسازی اسلامی گفت وگو کرد.

آیت الله محسن اراکی در این دیدار با بیان این که هویت یک جامعه را سبک شهری آن جامعه می سازد، گفت: در جامعه ای که هویت خاصی دارد این هویت خاص نمی تواند با سبک معماری شهری و تنظیم زندگی شهری با هم در تضاد باشند و هماهنگ نباشند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام تعلیمات و احکام گسترده ای درباره سبک زندگی شهری و معماری شهری دارد، افزود: با دغدغه استنباط دستورات اسلامی در حوزه عمران شهری، ما کتابی به نام فقه عمران شهری نوشتیم که به پیشنهاد شهردار وقت درس های آن در حوزه علمیه برگزار شد و ثمره آن درس ها تربیت نیروی مناسب و چاپ کتاب فقه عمران شهری است.

عضو جامعه مدرسین همچنین اظهار کرد: کلام اصلی ما این است که اگر شهری که اسلام می خواهد ایجاد کنیم بسیاری از بیماری های روحی و جسمی از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: هویت یک جامعه را سبک شهری آن جامعه می سازد

آیت الله اراکی: هویت یک جامعه را سبک شهری آن جامعه می سازد