مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 16:372022-05-23اقتصادي

هم دوتار را خواست هم دختر را!


بسیاری از مفاخر موسیقی نواحی از جمله خلیفه «محمود بلیده» و دو تن از آخرین زنان «نازینک» خوان و فولکلوردان مشهور بلوچ«زبیده آزادی» و «شمسی بهروز» یا « استاد «ابول درزاده» سرنا نواز نامی با بی توجهی مضاعف روبرو هستند.

- بسیاری از مفاخر موسیقی نواحی از جمله خلیفه محمود بلیده و دو تن از آخرین زنان نازینک خوان و فولکلوردان مشهور بلوچ زبیده آزادی و شمسی بهروز یا استاد ابول درزاده سرنا نواز نامی با بی توجهی مضاعف روبرو هستند.

عصر ایران؛ محمد بلوچ زهی- برای ملموس تر شدن ذره ای از رنج و دشواری های اجتماعی اکنون جامعه هنرمندان و یا به عبارت دقیق تر موزیسین ها سوای مشکلات و معیشتی و اقتصادی ایشان در اکثر جغرافیای متکثر فرهنگی کشور بویژه مناطق کمتر توسعه یافته و از نظر دور مانده باید به این نقل قول استاد عثمان محمد پرست دوتار نواز شهیر خراسانی بسنده نمود که به تنهایی و روشنی تمام عمق درد و رنج و مصائب پیش و روی هنرمندان عرصه موسیقی و… را بیان می دارد و عیان.

این استاد شهیر دوتار در جایی نقل می کرد برای خواستگاری دختر مورد علاقه اش با چنین جوابی رو به رو گشته که ما دختر به دوتار زن و دهلی و مطرب جماعت نمی دهیم !گرچه پس از سال ها صبر و درایت و خویشتن داری این استاد ارزشمند هم به دختر مورد علاقه خود رسید و هم اینکه دوتار را از خویش جدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم دوتار را خواست هم دختر را!

هم دوتار را خواست هم دختر را!