مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 16:022022-05-23سياسي

70 درصد دانشجویان برخی رشته های دانشگاهی دختران هستند


قم_وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظام اسلامی زمینه تحصیل دختران در دانشگاه ها را فراهم آورده تا جایی که در برخی از رشته ها تا 70 درصد از دانشجویان آن رشته دختر هستند.

- ، محمد علی زلفی گل ظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: گسترش بسترهای علم آموزی از اهداف نظام جمهوری اسلامی در راستای بالا بردن آگاهی آحاد ملت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان داشت: نظام اسلامی زمینه تحصیل دختران در دانشگاه ها را فراهم آورده تا جایی که در برخی از رشته ها تا 70 درصد از دانشجویان آن رشته دختر هستند.

وی ابراز داشت: دشمنان تمام تلاش خود را برای نادیده گرفتن موفقت های کشور انجام می دهند اما کمبودهای بسیاری که در قبل از انقلاب وجود داشته و مقایسه آن با امروز، نشان می دهد که در این عرصه اتفاقات بزرگی رخ داده است.

زلفی گل با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه آموزش عالی عنوان کرد: قبل از انقلاب 170 هزار دانشجو داشتیم که این تعداد امروز به 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است و تاکنون نیز 20 میلیون دانش آموخته دانشگاهی در کشور داشته ایم.

سالانه 20 هزار نفر دانشجوی دکتری در کشور داریم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در آن زمان دوره دکتری در کشور نداشتیم و نخبگان نیز به خارج از کشور اعزام می شدند که بسیاری از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد دانشجویان برخی رشته های دانشگاهی دختران هستند

70 درصد دانشجویان برخی رشته های دانشگاهی دختران هستند