مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 15:272022-05-23اقتصادي

پایان تلخ کارخانه مخابرات راه دور ایران: کارخانه آی تی آی تبدیل به سرم سازی می شود


نتیجه تلاش ها برای راه اندازی مجدد کارخانه آی تی آی به اینجا ختم شد که شیراز با اینکه روزی قطب الکترونیک کشور بود، با این عنوان وداع خواهد کرد تا آی تی آی تبدیل به یک مرکز سرم سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، کارخانه مخابرات راه دور ایران، آی تی آی، بازوی تولیدی شرکت مخابرات کشور بود و محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات در آن ساخته می شد.

با توجه به اینکه پایه گذاری آی تی آی با همراهی شرکت nec ژاپن انجام شد، بخشی از متخصصان این کارخانه در خارج از کشور آموزش دیدند و چند پروژه مخابراتی نیز در برخی کشورهای منطقه توسط این شرکت با موفقیت کامل به سرانجام رسید.

آی تی آی در سال 83 در چرخه خصوصی قرار گرفت و واگذار شد و پس از این اتفاق، کارخانه رو به زوال گذاشت که همزمان سیر نزولی صنعت مخابرات ایران آغاز شد.

  در حال حاضر بیش از 16 سال از تعطیلی آی تی آی میگذرد و تلاشها برای بازگشت آن به تولید به این ختم شده که به گفته مسئولان، پس از نا امیدی از همکاری مالک و سهامدار اصلی، آی تی آی از یک کارخانه تجهیزات مخابراتی به سرم سازی تبدیل خواهد شد.

همه گزینه های رونق آی تی آی روی میز است محسن ربانی زاده، معاون اقتصادی استاندار فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: آی تی آی باید به تولید برگردد، اولویت با عملکرد سابق است اما اگر بازنگشت هر اتفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تلخ کارخانه مخابرات راه دور ایران: کارخانه آی تی آی تبدیل به سرم سازی می شود

پایان تلخ کارخانه مخابرات راه دور ایران: کارخانه آی تی آی تبدیل به سرم سازی می شود