مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 12:472022-05-23سياسي

توقف فعالیت هیات تحقیق و تفحص از «ارز ترجیحی» با وجود دو نامه رییس مجلس


رییس هیأت تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی در دولت سابق، از ممانعت بانک مرکزی از فعالیت کارشناسان این هیات، با وجود دو بار مکاتبه رییس مجلس خبر داد.

- جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در هیأت تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی در دولت سابق، اظهار داشت: این تحقیق و تفحص یکی از سنگین ترین و حساس ترین تحقیق و تفحص های مجلس در تمام سال های اخیر تاکنون است و بسیاری از لایه های پنهان و سوءاستفاده ها را روشن خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به همین حساسیت و هدف تحقیق و تفحص، عده ای با آن مقابله می کنند و عامل اصلی این مقابله نیز با بانک مرکزی است.

رییس هیأت تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی، در توضیح این نکته گفت: رییس مجلس تاکنون دو بار به بانک مرکزی نامه نوشته و کمیسیون برنامه و بودجه نیز مکاتبه کرده تا امکان استقرار هیأت کارشناسی تحقیق و تفحص در بانک مرکزی فراهم شود، اما همچنان بانک مرکزی اجازه این کار را نمی دهد و عملاً کار متوقف شده است.

کوچکی نژاد تصریح کرد: وقتی علت این ممانعت را جویا می شویم، می گویند صلاح نیست و برخی توجیهات و دلایل عجیب و غریب را مطرح می کنند و همین باعث شده است کار قفل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف فعالیت هیات تحقیق و تفحص از «ارز ترجیحی» با وجود دو نامه رییس مجلس

توقف فعالیت هیات تحقیق و تفحص از «ارز ترجیحی» با وجود دو نامه رییس مجلس