مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 12:222022-05-23اقتصادي

یک هزار و 508 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد


مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از انسداد یک هزار و 508 حلقه چاه غیرمجاز با حجم 32 میلیون مترمکعب در سال 1400 خبر داد.

- ، غلامرضا ممدوحی با اشاره به عملکرد مثبت کنتور هوشمند بر چاه ها کشاورزی، اظهار کرد: در این راستا با بهره برداران غیر مجاز که از چاه های فاقد پروانه آب برداشت می کردند برخورد قانونی صورت گرفته که این اقدام منجر به انسداد یک هزار و 508 حلقه چاه غیرمجاز با حجم 32 میلیون مترمکعب در سال 1400 شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: این شرکت به منظور مدیریت مصرف در جامعه اقدام به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی کرده که با این ابزار مهم بهره برداران در برداشت از منابع آب مدیریت داشته باشند.

وی افزود: با نصب کنتور هوشمند بر چاه ها، ضمن مدیریت مصرف چاه ها، از برداشت های بی رویه آب جلوگیری می شود و همچنین با نصب مودم بر روی کنتورها امکان مانیتورینگ چاه ها از راه دور میسر خواهد بود.

ممدوحی بیان کرد: باتوجه به عملکرد مثبت نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه های مجاز خوشحالیم که اعلام کنیم در سال های اخیر طی هیدروگرافی برخی دشت ها در استان، سطح آب زیرزمینی با کاهش مواجه شده که البته در برخی دشت ها ثابت مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هزار و 508 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

یک هزار و 508 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد