مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 12:172022-05-23اقتصادي

گمرک: ورود تجاری و مسافری آیفون فعلا ادامه دارد


بر این اساس تا هنگامی که ابلاغی مبنی بر ممنوعیت صورت نگرفته، گمرک طبق روال گذشته عمل خواهد کرد و گوشی های آیفون وارد شده که دارای ثبت سفارش بوده، - تامین ارز شده و مجوزهای لازم را دارند، ترخیص خواهد کرد.

طبق اعلام معاون گمرک ایران، تاکنون هیچ ابلاغیه ای از وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات یا تغییر گروه کالایی گوشی های آیفون به گمرک اعلام نشده است، بر این اساس فعلا واردات این کالا به صورت تجاری و همراه مسافر ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گزارش های منتشر شده از این حکایت دارد که گوشی های آیفون به گروه 27 منتقل شده و ثبت سفارش و تامین ارز آن انجام نمی شود و به عبارتی ورود آن متوقف شده است.

گرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به طور رسمی در این رابطه اعلامی نداشته است ولی اینکه وضعیت واردات آیفون در گمرک چه تغییری کرده است، از عسگری- معاون امور گمرکی گمرک ایران- مورد پرسش قرار گرفت.

معاون امور گمرکی گمرک ایران، با بیان اینکه با وجود خبرهای منتشر شده، هنوز هیچ ابلاغ و اعلام رسمی از سوی وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون و یا تغییر گروه کالایی آن به گمرک نشده است، گفت: طبق تبصره ماده چهار قانون مقررات صادرات و واردات، کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به صدور و ورود کالا منحصرا از طریق وزارت صمت به سازمان های اجرایی اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمرک: ورود تجاری و مسافری آیفون فعلا ادامه دارد

گمرک: ورود تجاری و مسافری آیفون فعلا ادامه دارد