مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-23بين الملل

روابط سعودی-صهیونیستی؛ وقتی عادی سازی روابط در چشم انداز است


عربستان سعودی انگیزه های زیادی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد اما برای توافق رسمی، نیازمند فراهم شدن شرایط زمانی لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی با داعیه رهبری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از همان ابتدا حامی عادی سازی روابط ابوظبی و منامه با رژیم صهیونیستی بوده است.

حالا و پس از گذشت یک سال از توافق موسوم به توافق ابراهیم ، شواهد و قرائن حاکی از آن است که ریاض نیز در این مسیر قرار گرفته و خواهان پیوستن به آن است.

سعودی به عنوان رهبر ائتلاف عربی همسوی خود، برای عادی سازی روابط با تل آویو ملاحظاتی دارد که برای دیگر کشورهای مسلمان و عرب مطرح نیست؛ این ملاحظات را می توان در قالب چند قید زمانی بررسی کرد.

نگاه اجمالی عربستان سعودی به عنوان حامی توافق ابراهیم، امارات و بحرین را به سازش با ر ژیم صهیونیستی سوق داد؛ رضایت ضمنی به چنین توافقی، اولین نشانه موافقت ریاض با روند عادی سازی است.

مقامات سعودی در مواجهه با روند عادی سازی و پیوستن به آن، سیاستِ انتظار را در پیش گرفته و منتظر مهیا شدن بهترین شرایط در  آینده اند.

ریاض در تصمیم گیری درباره عادی سازی روابط با تل آویو مراقب آن خواهد بود تا داعیه رهبری جهان اسلام به رقبای منطقه ای نسپارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط سعودی-صهیونیستی؛ وقتی عادی سازی روابط در چشم انداز است

روابط سعودی-صهیونیستی؛ وقتی عادی سازی روابط در چشم انداز است