مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:172022-05-23اقتصادي

تاثیر پذیری کشور های همسایه از سیاست حذف ارز ترجیحی در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اجرای طرح اصلاح یارانه ها و حذف ارز ترجیحی در ایران و واقعی سازی نرخ چهار قلم کالای اساسی مشمول این طرح، - یکی از دلایلی که اثبات می کند با اجرای حذف ارز ترجیحی دست بسیاری از واسطه گران داخلی و خارجی کوتاه شده، افزایش قیمت کالا های اساسی در کشور های همسایه از جمله ترکیه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اجرای طرح اصلاح یارانه ها و حذف ارز ترجیحی در ایران و واقعی سازی نرخ چهار قلم کالای اساسی مشمول این طرح، تاثیر بسزایی بر افت میزان قاچاق آرد و نان و اقلام دیگر از داخل کشور به کشور های همسایه به ویژه استان های کردنشین کشور ترکیه داشته است.

چنانکه ساکنین استان ها از قطع مسیر تامین ارزان آرد و نان به شدت ناراضی بوده و مضمون کلی اظهارنظر ها چنین است که تا به حال از آرد و نان ایران ارتزاق می کردیم، اما با این وضعیت که پیش آمده، دولت ترکیه باید به تامین معاش ما کمک کند، در غیر این صورت ما اعتراض خواهیم کرد.

لازم به ذکر است از تاریخ 25 اردیبهشت سال جاری، قیمت سه قلم کالای شیر و لبنیات و گوشت بنا به دستور دولت ترکیه 20 درصد گران شده که واکنش های بسیاری در پی داشته است.

چنان که 4 حزب مخالف دولت حاکم برای تاریخ 31 اردیبهشت سال جاری فراخوان عمومی در اعتراض به گرانی های اخیر ترکیه در ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر پذیری کشور های همسایه از سیاست حذف ارز ترجیحی در ایران

تاثیر پذیری کشور های همسایه از سیاست حذف ارز ترجیحی در ایران